Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VI. Náš život s Trpajzlíkem

20.4.2017 Že se z nenápadné, tiché, ušlápnuté holčičky vyklube stvoření s velkou osobností jsem poznala hned v prvních měsících společného života.

Trpajzlík je velmi sebevědomá a tvrdohlavá. Dost často neví, co chce, ale vždy velmi přesně ví, co nechce. Někdy dá fušku jí přesvědčit, aby udělala, co od ní žádám, případně aby mě nechala udělat, co nutně potřebuju. Musím zapomenout na všechny logické argumenty, neboť to u dvouleťáka prostě nefunguje. A tak se ze mě pomalu stává mistr diplomacie:

Ranní rozhovor s Trpajzlíkem:
"Pojď, oblíknu tě a půjdeme nakrmit zvířátka."
"Ne"
"Pojď, kravičky mají hlad a kozičky mají hlad a ovečky mají hlad a koníčkové mají hlad"
"Ne"
"Koukneš se na malý kozičky a venku je sníh, koukneš se, jak vypadá sníh?"
"Jo"
"Tak si budeš hrát se sněhem a já nakrmím zvířátka"
"Ne"
"Tak ti pustím pohádku a zůstaneš doma?"
Trpajzlíkovi se rozzáří oči: "Jo"
"A já zatím půjdu sama nakrmit zvířátka"
Oči zase pohasnou: "Ne"
"Tak já jdu sama, půjdeš se mnou?"
"Jo"

Připomnělo mi to rozhovor, který se odehrál před pár lety mezi mnou a naším starším vnukem Vojtou:

"Vojtíšku, přineseš mi prosím z chodby jablíčko?"

Vojta ochotně běží do chodby: "Babi, ceš hušku?"

"Ne, nechci hrušku, přines mi prosím jablíčko."

"Dám hušku."

"Dobře, tak mi přines hrušku."

"Ceš dvě?"

"Ne, stačí mi jedna."

"Dám dvě, malou a velkou."

 

 

Autor: Dana Urbanicsová | pátek 24.11.2017 22:50 | karma článku: 22,17 | přečteno: 818x
  • Další články autora

Dana Urbanicsová

Když bolí paleček

6.10.17 Máme problém. Tedy, Trpajzlík má problém a já tím pádem taky. Nějak si poranila jeden paleček. Ten levý, cucací, uspávací.

12.8.2018 v 22:06 | Karma: 18,21 | Přečteno: 575x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - O zvířatech

2.10.17 Ještě donedávna jsem mohla s klidným svědomím tvrdit, že Trpajzlík přijímá všechna zvířata jako obyčejnou a trochu nudnou součást svého světa.

5.8.2018 v 23:37 | Karma: 15,07 | Přečteno: 358x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Když se daří

18.9.17 Dneska byla Trpajzlík opravdu výživná! Má přísný zákaz vylévat jakoukoliv tekutinu ze všech nádob, které se doma nachází.

28.1.2018 v 22:03 | Karma: 20,99 | Přečteno: 619x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

Náš život s Trpajzlíkem - Láskyplná

17.9.2017 Trpajzlík teď prožívá období, kdy má všechny a všechno ráda. Svou lásku k lidem i k věcem vyjadřuje tím, že je něžně hladí a říká u toho "malá". Pokud je láska opravdu velká, přitiskne si to na prsa a pohoupe.

17.1.2018 v 20:21 | Karma: 18,78 | Přečteno: 533x | Diskuse| Osobní

Dana Urbanicsová

X. Náš život s Trpajzlíkem - Jeden den bez Trpajzlíka

16.9.17 Konečně jsem se dočkala! Mám v plánu strávit celý den bez Trpajzlíka! Domluvily jsme se se starší dcerou, že jí pohlídá a pak nám nechá na noc oba vnuky.

7.1.2018 v 21:46 | Karma: 22,73 | Přečteno: 690x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 873x
Jsem křesťanka, manželka, máma, selka, chovatelka, hospodyně, babička, milovnice přírody, dobrých knížek a dobrého jídla, to vše v jedné osobě. Opravujeme s manželem starý rodinný statek v šumavském podhůří, snažíme se hospodařit, chováme vše možné od křepelek po krávy a jelikož se nám náš život zdál příliš snadný, vzali jsme si do pěstounské péče malou holčičku. A o tom všem chci psát svůj blog.

Seznam rubrik