Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přitažlivost různých záhad duchovně zabíjí

3. 01. 2017 15:15:00
Na internetu existuje velké množství stránek s duchovní tématikou. Některé mají návštěvnost větší, jiné menší. Tu nejvyšší návštěvnost zaznamenávají většinou stránky, na které se velmi dobře hodí pojem - záhadologie.

Jde o prezentování různých mystických jevů a souvislostí, různých záhad a věcí tajemných nebo neznámých. Jde o čtení zajímavé, napínavé, ba nejednou až mrazicí v zádech. Provozovatelé stránek poskytují tyto informace svým čtenářům mnohokrát v dobré víře proto, aby mohli rozšiřovat svůj rozhled a aby mohli duchovně růst.

Ale mohou lidé takovýmto způsobem opravdu duchovně růst? Mohou nás naše četné návštěvy záhadologických stránek opravdu duchovně posouvat směrem nahoru? A není to snad spíš opačně? Není to spíš tak, že lidi v jejich skutečném duchovním vzestupu brzdí a brání jim v něm? A jak vůbec může člověk rozlišit to, co jej může posunout nahoru od toho, co jej naopak duchovně pouze spoutává a strhává dolů?

Pokud máme být upřímní a říct si pravdu, tak v oblasti duchovna je na internetu podle mého osobního odhadu zhruba 98 procent balastu a jen dvě procenta informací pravé hodnoty. Za balastem se skrývá temnota a za hodnotami Světlo. Balast lidí táhne dolů, zatím co pouze skutečné hodnoty jich mohou zvedat směrem nahoru - ke Světlu. Bude tedy určitě na místě, abychom se zmínili o kritériích, na základě kterých je to možné rozlišit.

Základní rozlišení spočívá v tomto: to, co pochází ze Světla klade požadavky. To hovoří o hodnotách a o nezbytnosti člověka pracovat na sobě samém, aby tyto hodnoty dosáhl.

To co pochází z temnoty neklade požadavky. To se především snaží zprostředkovávat různé zajímavosti, vždy nové a nejednou doslova fantastické, které přitahují a poutají pozornost, ale ve skutečnosti od nikoho nic víc nevyžadují.

Tímto je temnotou sledován jediný cíl: zadržování od pravého duchovního vzestupu. Maření času, který nám jednoho dne může tragickým způsobem chybět.

Na jedné straně máme tedy požadavek naplňování skutečných hodnot a na druhé straně volné a nezávazné přijímání různých duchovních informací a zajímavostí.

Co z toho si průměrný člověk raději vybere? Odpověď je až příliš prostá: no přece to jednodušší, příjemnější a pohodlnější. A právě v tomto tkví vysoká návštěvnost záhadologických stránek, jejichž obsah spoutává lidské duše a to aniž by to v mnoha případech provozovatelé a zřizovatelé podobných stránek ve svém dobrém chtění vůbec tušili.

Mnozí lidé si však ve své naivitě řeknou: ale já tam přece jen vždy najdu něco dobré. Ano, i tam se nachází dobro, ale jen jako návnada! Jen jako chutné sousto, které zkušený rybář chystá pro neopatrné ryby. A kolem plovoucí ryba po tomto soustu lačně sahá, avšak v jeho nitru je skrytý háček. Když se ryba chytí, rybář ji pomalu přitáhne k sobě a její život se končí.

Temnota tedy dává zrníčka pravdy a dobra jen jako návnadu, na kterou se mnozí naivně chytají aby nakonec, absorbováním všeho okolního vědomého i nevědomého zavádění byly pomaličku ale jistě stažení dolů. A pokud i ne dolů, tak alespoň zadržování od skutečného duchovního vzestupu, což temnotě také zcela postačuje.

Temno tedy dává návnadu, naivní člověk se jí chopí a pak již nemusí zcela nic dělat. Pouze se nechat táhnout. Více není od něj nic vyžadováno a je to vskutku pohodlné. Konečným osudem takových lidí je však duchovní smrt tak, jak je smrt konečným osudem neopatrné ryby chycené na háček.

Jinak je to ale při Světle! Světlo dává záchytné lano a je úkolem člověka chytit se jej a pak se sám po něm začít šplhat vzhůru, směrem ke Světlu a duchovním výšinám. To však vyžaduje určitou námahu. A právě tuto námahu lidé nejsou ochotni vynaložit. To je odrazuje od správné cesty. Pokud jim totiž někdo nabídne jako alternativu něco, co žádnou námahu nevyžaduje, tak je okamžitě rozhodnuto. Již dále není o čem uvažovat. Člověk vykročí po nabízené, široké a pohodlné cestě, která je ale jistou cestou do záhuby.

Ne tedy vše, co bývá spojeno s přívlastkem "duchovní" nás je schopno opravdu povznést. Člověk nesmí zapomínat, že skutečně povznést jej může pouze práce na sobě samém, pouze vlastní úsilí a snažení směrem nahoru, totožné s nabýváním a získáváním těch nejvyšších duchovních a morálních hodnot, jaké vůbec existují.

Duchovní vzestup je práce a boj! Práce na sobě samém a boj se sebou samým! Duchovní smrt je oddání se pohodlnosti a lenosti, oddání se učením, které od nás nic nevyžadují, případně nás ujišťují, že vše za nás udělá někdo jiný.

A jednou ze smutných skutečností je, že tomuto lákadlu duchovní pohodlnosti neodolalo ani křesťanství. Křesťanství, které tvrdí, že lidstvo bylo spasené obětí Krista na kříži. Člověk je totiž hříšný a není se prý schopen sám svým vlastním úsilím těchto hříchů zbavit. Proto poslal Stvořitel svého Syna a ten se obětoval za hříchy světa. Svou obětí z nás prý sňal všechny hříchy, očistil nás a tím nás spasil. No a člověk, který přijme Krista jako svého Spasitele a uvěří v jeho oběť na kříži, takový člověk bude spasen.

Neuvěřitelnou tragédií křesťanství je, že nepochopilo a stále nechápe pravý smysl a účel příchodu Ježíše Krista na naši zem. Kristus k nám nepřišel proto, aby se za hříchy světa obětoval na kříži a tím nás spasil. Kristus přišel ve skutečnosti proto, aby ve svém učení, ve svém Slově lidem ukázal, co mají dělat, jak mají myslet a žít, aby mohly být spaseni. Přišel, aby jim ukázal cestu ke spáse, po které však již musí kráčet oni samotní. Spasen tedy může být pouze člověk, který žije podle Slova Kristova! Pouze ten, kdo se v tomto směru snaží a namáhá! Život člověka je spojen s osobní odpovědností a tedy i s odpovědností za vlastní spasení, o které se musí zasloužit především on sám.

To ale samozřejmě není pro pohodlné lidi tak lákavé a přitažlivé jako tvrzení, že někdo jiný se již obětoval za naše hříchy a nám stačí pouze v tuto oběť uvěřit a budeme spaseni.

Člověče, nedej se zlákat pohodlností! Ano, je sice příjemná, téměř nic od tebe nevyžaduje a může být dokonce oděná do velkolepých slov, ale není to cesta k duchovnímu vzestupu. Ke skutečnému duchovnímu vzestupu vede vždy jen cesta vlastní námahy a vlastního snažení.

Člověče, nauč se proto přísně rozlišovat. Přísně rozlišovat mezi tím, co je ti příjemné, co je pro tebe pohodlné a tím, co je pro tebe opravdu užitečné. Neboť jedině to, co od tebe vyžaduje jistou míru vlastní námahy tě může posunout skutečně duchovně vzhůru, dokud to, co od tebe téměř žádnou námahu nevyžaduje způsobuje tvou duchovní stagnaci a úpadek. Vždyť nakonec nic se v životě člověka nedosahuje bez námahy. To je přece zákonitost! A proč by tato zákonitost měla být jiná právě v duchovní oblasti?

Je třeba si proto vybrat mezi duchovní námahou a duchovní pohodlností. V jedné je skrytý vzestup a život, zatímco v druhé stagnace, úpadek a smrt.

http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.Š

Autor: Milan Šupa | úterý 3.1.2017 15:15 | karma článku: 12.58 | přečteno: 343x

Další články blogera

Milan Šupa

Chtějí nám ukrást ještě i půdu!

Na bezedné chamtivosti postavený současný systém, ve kterém chtějí mít bohatí stále více začíná zákeřně sahat na půdní fond zemí střední Evropy.

21.4.2017 v 15:15 | Karma článku: 39.46 | Přečteno: 2191 | Diskuse

Milan Šupa

Fascinující tajemství: láska a vzestup ducha!

V předchozím článku jsme hovořili o fatální osobnostní tragédii většiny lidí, kteří ve své nevědomosti promrhávají zásadní zlomový moment vlastního života. Je jím období ranního mládí, kdy se v nich začíná probouzet pohlavní síla.

18.4.2017 v 15:15 | Karma článku: 7.77 | Přečteno: 144 | Diskuse

Milan Šupa

Fascinující tajemství: pohlavní síla a vzestup ducha!

Lidé jsou schopni plazit se jen jako červi v hmotě země, nacházejíc uspokojení pouze v přízemním bahně nejubožejší pudovosti. Nízká pudovost jich doprovází celým životem a temným způsobem poznamenává i jejich vnitřní život.

13.4.2017 v 15:15 | Karma článku: 8.46 | Přečteno: 268 | Diskuse

Milan Šupa

Snahy o budování dokonalé společnosti

Za dob bývalého socialistického systému se vedoucí struktury státu usilovaly vybudovat prosperitu společnosti prostřednictvím usilovné práce, filozoficky se opírajíc o vědecký materialismus.

11.4.2017 v 15:15 | Karma článku: 9.26 | Přečteno: 295 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jana Slaninová

Nebuď blbka a dej mi!

Mívala jsem v jednom zaměstnání kolegu, se kterým jsme si padli do ok. To bylo OK. On byl zhruba ve věku mého táty, ale tak potrefený, že jsme se neustále dobírali navzájem.

25.4.2017 v 12:23 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 41 | Diskuse

Marek Valiček

...s Leninem jsem do postele nikdy nevlezla

Něco se chlapskýmu pochopení prostě vzpírá. Třeba fronty na poště, ústřice pokapaný citrónem, listování v Padesáti odstínech šedi nebo rudě nalakované nehty na prstech ženských chodidel.

25.4.2017 v 10:10 | Karma článku: 18.13 | Přečteno: 517 | Diskuse

Jana Slaninová

Byla jsem odhalena! Jsem ex-trémistka

Jak jsem se vlastně tou ex-trémistkou stala? Vždycky když něco převažuje, pak to značí velký příklon k něčemu pro člověka zásadnímu. Zkrátka někdy extrém.

25.4.2017 v 9:00 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 314 | Diskuse

Pavel Vrba

Fantasy

Fantasy, fantasie, fantezi.... Každý jazyk má své slovo pro fantazii. Fantazie, zrozená v naší mysli, vedená našim srdcem.....

24.4.2017 v 19:30 | Karma článku: 10.64 | Přečteno: 228 | Diskuse

Karel Trčálek

Taky jste neslavili ekoteroristický Den Země?

Abych se přiznal, nějakým Dnem Země, natož nějakou Zemí nejsem vůbec posedlý. Místo nějaké pitomé oslavy to prostě někde zalomím a mám klid. Tak by měl vypadat ideální lidský život!

24.4.2017 v 18:48 | Karma článku: 10.98 | Přečteno: 347 | Diskuse
Počet článků 571 Celková karma 14.14 Průměrná čtenost 707
Jsem člověk, kterému není lhostejné obecné nepochopení pravého smyslu lidského života na zemi a z tohoto nepochopení pramenící selhávání jak osobních, tak celospolečenských vztahů.


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.