Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křesťanství - nesprávné pochopení utrpení!

13. 12. 2016 15:16:00
Utrpení lidí nepřichází z rukou Nejvyššího! Utrpení si způsobují lidé samotní! Utrpení vzniká na základě Zákona zpětného působení, který ve velkém díle Pána zajišťuje fungování Spravedlnosti.

Koho Pán miluje, toho křížem navštěvuje! Toto úsloví vzniklo v křesťanském prostředí a vyjadřuje názor, že utrpení v životě člověka je jakýmsi darem od Stvořitele. Nachází se v tom sice zrníčko pravdy, ale to nesprávné a mylné je v pochopení zmíněného rčení převažující. A zašlo se v tom až tak daleko, že se utrpení začalo považovat za jakési zvláštní vyznamenání od Pána. Mnozí takzvaní "svatí" si na základě toho sami způsobovaly různé druhy utrpení, nebo dobrovolně snášeli různou nepohodu, kterou by jinak vůbec snášet nemuseli, jen aby se zalíbily Pánu.

Vnímání utrpení jako zvláštního vyznamenání od Nejvyššího je omyl! Vždyť něco takového se vůbec neslučuje s podstatou Stvořitele, který je Láskou. A Láska, to je přece štěstí, mír, radost a harmonie! Vždyť Láska Stvořitele přece chce, aby lidé byli šťastnými a ne aby trpěli. A proto Pán v žádném případě lidem nerozdává utrpení, jako nějaké zvláštní vyznamenání. Proto rčení: Koho Pán miluje, toho křížem navštěvuje nemůže být správně. Takové něco by totiž Tvůrce, který je Láskou nikdy nedělal.

Utrpení lidí nepřichází z rukou Nejvyššího! Utrpení si způsobují lidé samotní! Utrpení vzniká na základě Zákona zpětného působení, který ve velkém díle Pána zajišťuje fungování Spravedlnosti.

Tento dokonalý Zákon a Spravedlnost s ním spojenou lze vyjádřit jednoduchými slovy: co si kdo zaseje, to i sklidí. Kdo tedy konal dobro, vrátí se mu v Zákoně zpětného působení v znásobené míře dobro. Kdo však konal zlo, vrátí se mu v účincích téhož Zákona zlo. Takto prostě a jednoduše to funguje. Jde zde o čistou Spravedlnost, protože každému se dostane pouze toho, co si on sám ve své minulosti zasel. V minulosti nedávné, dávnější, nebo velmi dávné. Ba dokonce až v minulosti přesahující hranici jednoho pozemského života. Ano, dokonalý Zákon zpětného působení daleko přesahuje hranici jediného pozemského života a to směrem do budoucnosti, jako i směrem do minulosti.

Směrem do budoucna v tom smyslu, že bytí člověka kontinuálně pokračuje i po pozemské smrti a směrem do minulosti v tom smyslu, že na zemi nikdo z nás nebyl pouze jedinkrát, ale byli jsme zde již vícekrát. V poznání zákonitosti opětovných příchodů lidí na zem tkví pochopení toho, proč například trpí děti, proč se každý z nás rodí do různých životních poměrů a podobně. Proto nejednou utrpení, které nás potkává, může mít svou příčinu v našem předchozím bytí na této zemi.

I když tedy člověk nezná dávnou příčinu, proč konkrétně trpí, může si být stoprocentně jistý, že netrpí nespravedlivě. Může si být stoprocentně jistý, že jeho utrpení je naprosto spravedlivým projevem Zákona zpětného působení, na jehož základě k nám může přijít a vždy přichází jen to, co jsme sami ve své minulosti zaseli. Neboť neochvějně platí: co kdo zaseje, to také sklidí!

Pokud jsme tedy v minulosti seli zlo, ať už svými slovy, nebo činy, nebo ve skryté podobě prostřednictvím svého cítění a myšlení, v prožívání utrpení se nám toto, námi zformované zlo jednoho dne určitě vrátí. Tak to vyžaduje Spravedlnost, na jejímž základě musíme za všechno zaplatit vlastním přežitím, a to až do posledního haléře.

Co je přitom ještě třeba zvláště podotknout je fakt, že Zákon zpětného působení bere na zřetel i naše cítění a myšlení, čili náš skrytý, vnitřní život, na jehož kvalitu vůbec nedbáme. Pokud však ve svém cítění a myšlení, které nikdo nevidí sejeme zlo, pokud v sobě chováme závist, nenávist, nečisté myšlenky, nečestnost a podobně, neznamená to, že za to nebudeme bráni k odpovědnosti. Právě naopak! Naše nekontrolované cítění a myšlení, náš nečistý, povrchní, zkažený a prázdný vnitřní život bývá příčinou mnohého našeho utrpení. Neboť Zákon, co kdo zaseje, to i sklidí se bez výhrady vztahuje také k našemu skrytému, vnitřnímu životu.

Pokud se tedy někdy budeme ptát, proč trpíme, nebo proč musí trpět zdánlivě dobří lidé kolem nás, tak pravá příčina utrpení může spočívat třeba právě v nezřízeném a nečistém vnitřním životě. Ve vnitřním životě, jehož zásadní vliv na lidský osud nám dosud unikal. Ve vnitřním životě, který však v žádném případě neuniká účinkům Zákona zpětného působení.

Utrpení na nás tedy neposílá Stvořitel! Způsobujeme si jej jen my samotní! Utrpení je plodem našich vlastních činů! Je sklizní naší vlastní setby! Je projevem velké Spravedlnosti Nejvyššího, na základě níž každý z nás musí prožíváním vlastního utrpení zaplatit za zlo a utrpení, které on sám způsoboval v minulosti jiným.

Koho Pán miluje, toho křížem navštěvuje! A přece je v tomto úsloví i zrníčko pravdy tak, jak bylo zmíněno na začátku. Avšak pouze na základě předchozího výkladu lze z tohoto rčení ono zrníčko pravdy správně vyloupnout. Spočívá v pochopení, že utrpení je v určitém smyslu přece jen milost. Milost, kterou dokáže pochopit a přijmout pouze člověk znalý a proto zrale přijímající vlastní utrpení. Člověk, přijímající vlastní utrpení jako možnost zaplatit za staré viny a vyrovnat staré účty. Jako možnost osvobodit se od všeho zlého, co sám kdysi způsobil. Pokud bude takto zrale přistupovat ke svému utrpení, stane se pro něj cestou k postupnému osvobození se. Cestou k zaplacení a vyrovnání všech svých vin, aby pak, po vyrovnání svých starých účtů mohl žít život bez jakéhokoli utrpení. Aby mohl žít již jen ve štěstí, radosti a míru. Pokud dosáhne tohoto bodu a pak bude svými city a myšlenkami, svými slovy a činy sít pouze dobro, bude k němu v účincích Zákona zpětného působení proudit již jen dobro. Neboť ten, kdo má vyrovnané všechny své účty a již jen štěstí a dobro rozdává, musí zákonitě jen štěstí a dobro sklízet.

Kéž by se co nejvíce lidí dostalo až sem. Kéž by co navíc lidí dokázalo obrátit účinky železného Zákona zpětného působení ve svůj prospěch tak, jak se ještě dnes děje v jejich neprospěch. K tomu je však třeba, abychom se alespoň do určité míry staly znalými těchto Zákonitostí, které nejsou vůbec složité a především, abychom se změnili k lepšímu. Abychom konečně pochopili, že prostřednictvím svých citů a myšlenek, i prostřednictvím svých slov a činů musíme šířit pouze dobro, pokud chceme pouze dobro a štěstí sklízet.

Kdo ale dobro nečiní, ať ze svého utrpení neobviňuje Stvořitele, ale ať hledá jeho příčinu pouze v sobě samotném.

http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.Š

Autor: Milan Šupa | úterý 13.12.2016 15:16 | karma článku: 13.21 | přečteno: 365x

Další články blogera

Milan Šupa

Proč Stvořitel dopouští války a jiná neštěstí?

Jak to vůbec může Stvořitel dopustit!? Jak se vůbec může na něco takového hrozného dívat!? Vždyť kdyby existoval, nebylo by možné, aby se děly takové věci!

28.3.2017 v 15:15 | Karma článku: 12.46 | Přečteno: 443 | Diskuse

Milan Šupa

Žijeme ve svobodě, nebo v kapitalismu se socialistickou tváří?

Na současném kapitalismu středoevropského typu leží temný stín socialismu. Je totiž až fascinující, jak se historie opakuje. Neboť pokud jsme v minulosti byli vazaly východu, dnes jsme vazaly západu.

24.3.2017 v 15:15 | Karma článku: 17.70 | Přečteno: 500 | Diskuse

Milan Šupa

Jak myšlenky určují náš osud?

Málokdo dokáže připustit, že by způsob našeho myšlení mohl mít nějaký zásadní vliv na formování našeho budoucího osudu. Ale opak je pravdou!

21.3.2017 v 15:15 | Karma článku: 13.02 | Přečteno: 295 | Diskuse

Milan Šupa

Co se zdá být skoro neuvěřitelné ...

Za dob Hitlera mnozí Němci nechtěli uvěřit tomu, co se děje v koncentračních táborech. A nejednou ani tehdy, když jim o tom někdo otevřeně řekl, protože prostě nedokázali připustit, že by mohlo být něco takového vůbec možné.

17.3.2017 v 15:15 | Karma článku: 16.63 | Přečteno: 847 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Petr Nevěčný

"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" řval průkopník občanských práv.

Takto prý motivoval své vojáky pruský král Bedřich Veliký (Friedrich II. der Große) v bitvě u Kolína (1757), jedné ze tří, které prohrál. Dalších 12 bitev, ve kterých osobně velel, však vyhrál a je proto považován za skvělého

28.3.2017 v 20:17 | Karma článku: 15.73 | Přečteno: 441 | Diskuse

Karel Trčálek

Je pan Alexandr Tomský opravdu mediální obluda kvůli kritice islámu?

Schválně se zeptejte pan Tomského, jestli mne zná. Vsadím se, o co chcete, že ne! Mraveneček se pustil do lva, hehe!

28.3.2017 v 17:13 | Karma článku: 11.69 | Přečteno: 946 | Diskuse

Martina Studzinská

Přání učitelům k svátku

Učitelé to v nikdy neměli lehké. Nikdy nepatřili k bohatým nebo vysoce postaveným občanům. Právě proto by se slušelo připomenout jejich žákům, že dnes je jejich den.

28.3.2017 v 15:57 | Karma článku: 8.45 | Přečteno: 202 | Diskuse

Milan Šupa

Proč Stvořitel dopouští války a jiná neštěstí?

Jak to vůbec může Stvořitel dopustit!? Jak se vůbec může na něco takového hrozného dívat!? Vždyť kdyby existoval, nebylo by možné, aby se děly takové věci!

28.3.2017 v 15:15 | Karma článku: 12.46 | Přečteno: 443 | Diskuse

Mário Oláh

Liber Mage & Psychonaut: Kumba a energetický plaz vyliezajúci z hrdla

"Ak nemáš v poriadku energetické centrum v hrdle a prebudíš v sebe hadiu silu v dôsledku "osvietenia", môže sa stať, že ti bude chcieť vyliezť z huby energetický had. Pozor, aby si sa ním nezadrhol." - Frater Saepes

28.3.2017 v 13:43 | Karma článku: 13.04 | Přečteno: 115 |
Počet článků 564 Celková karma 12.63 Průměrná čtenost 706
Jsem člověk, kterému není lhostejné obecné nepochopení pravého smyslu lidského života na zemi a z tohoto nepochopení pramenící selhávání jak osobních, tak celospolečenských vztahů.


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.